Konkursy zawsze cechowała jedna bardzo ważna i istotna rzecz – jeśli zaprezentowaliśmy się wzorowo na jakimkolwiek i mieliśmy na tyle samo zaparcia aby dalej brnąć w interesującą nas dziedzinę mogliśmy liczyć na wielki sukces. Tak samo jest na rynku mody, jest on niejednokrotnie dużo bardziej wymagający niż inne kategorie – jednakże prestiż jaki niesie ze sobą kiedy uda nam się wypromować swoją postać i stworzoną przez nas markę jest niewiarygodnie zadowalający. Polskie konkursy. W Polsce mamy kilka konkursów organizowanych w tematyce modowej. Jednym z nich może być Fashion Designer Award, który swój debiut naznaczył w 2008 roku i aktualnie w bieżącym roku 2014 będziemy mieli jego szóstą już odsłonę. Konkurs przeznaczony jest w tym momencie głównie dla bardzo młodych projektantów którzy dopiero zaczynają poruszać się w środowisku wielkich projektantów mody. To co daje im taki konkurs to przede wszystkim dwa najważniejsze dla nich aspekty – zdobycie koniecznej wiedzy w postaci wyjazdów szkoleniowych, zaprezentowanie się w mediach na szeroką skalę a także uzupełnienie swojego jakże z początku ubogiego portfolio. Organizatorzy konkursy już pierwszej jego odsłony stawiali w zdecydowanym stopniu na rozwój oraz edukację młodych projektantów pochodzenia polskiego. Każdy młody projektant, marzy o wyjeździe na szkolenie do firm sławnej i bardzo dobrze mu znanej – dzięki temu uda mu się zdobyć doświadczenie, które miałby marne szanse na uzyskanie w Polsce. Trzeba też zwrócić uwagę, że po latach laureaci konkursu nie giną w tłumie młodych projektantów. Sami laureaci przyznają dumnie i w pełni świadomie, że to tak naprawdę konkurs pomógł im rozwinąć się w tematyce którą kochają. Otwarł im możliwości wyjazdu za granicę i podjęcia współpracy z różnymi znanymi markami, oraz pomógł na dostanie się na prestiżowe uczelnie związane z designem. Nowe talenty. Mogłoby się wydawać, że w Polsce nic nie dzieje się w kierunku szkolenia młodych talentów. Że telewizja przedstawia tylko i wyłącznie osoby które potrafią ładnie śpiewać lub tańczyć. Jednak tak nie jest. Przykładem idealnym jest opisany wyżej konkurs, który bardzo często gości w telewizji, a korzyści jakie ze sobą niesie dają nowym projektantom wielkie możliwości rozwojowe i samorealizacji.