Jeśli jesteś pasjonatem jednośladów, z pewnością zdajesz sobie doskonale sprawę z tego, ile zagrożeń czeka na Ciebie podczas jazdy. Czasem nie musisz być winien kolizji, wystarczy, że spotkasz na swojej drodze kogoś, kto nie posiada dużego doświadczenia w prowadzeniu motocykla. W jaki sposób się zabezpieczyć na każdą ewentualność i czy jest to w ogóle możliwe?Oczywiście, że tak, wystarczy wybrać wysokiej jakości produkty, które będą od momentu zakupów oferować ochronę – jednym z takich przykładów jest kurtka Dainese, którą można otrzymać zarówno w wersji skórzanej, jak i tekstylnej. Warto zastanowić się nad tym, który kierowca powinien wybrać dany model, by cieszyć się maksymalnym komfortem podczas swoich przygód z jednośladem.

Skóra? Nie tylko na tor

Kurtka Dainese w wersji skórzanej kojarzy się pewnie większości z Was z wyposażeniem, które dedykowane jest kierowcom z maszynami sportowymi. Jest to oczywiście prawda, jednak warto wykorzystywać jej właściwości nie tylko na torze. Duża prędkość na drogach międzymiastowych to nic nadzwyczajnego, chociaż nie jest to do końca zgodne z prawem. Warto pamiętać, że zawsze możecie spotkać się z czynnikami losowymi, do których należy kolizja spowodowana niskimi umiejętnościami innych kierowców, wybiegającymi na drogę zwierzętami lub nawet pozostałościami na drodze. Warto wtedy mieć umiejętności pozwalające na wykonanie szlifu, a kurtka Dainese ochroni Waszą skórę przed kontaktem z twardym asfaltem. Skóra niestety jest mało elastyczna, jednak krojona jest zazwyczaj specjalnie do pozycji motocyklisty z maszyną sportową. Należy ją odpowiednio dobrać do indywidualnych preferencji i parametrów, więc jeśli nie wiecie, na co należy zwrócić uwagę, warto zapytać sprzedawcę w sklepie o pomoc – prawdopodobnie nie będzie problemu, by doradził Wam w zakupie odpowiedniego modelu i jeśli traficie na osobę uczciwą, zaprezentuje Wam nawet tańszy model, byle był na Was dobry.

Tekstylia na co dzień

Wybierając jednak materiał elastyczny i przewiewny, macie pewność, że kurtka Dainese sprawdzi się zarówno w warunkach miejskich, jak i podczas wielogodzinnych wypraw motocyklowych z przyjaciółmi. Tekstylia są jednak mniej wytrzymałe na tarcie, więc osiągane prędkości także pozostawiają nieco do życzenia. Oczywiście nie mówimy o wartościach na poziomie 50 km/h, tylko porównujemy 120 km/h i 200 km/h, więc można zauważyć gołym okiem, że możliwości w dalszym ciągu są bardzo duże i satysfakcjonujące dla większości osób podróżujących po Polsce.